Home » , » Kanal Işınları

Kanal Işınları









  • Bir atom ya da molekülden elektron koparıldığında geriye kalan tanecik koparılan elektron kadar pozitif yük ile yüklenir. 
  • Katot ışınları elektron ayrılmasına sebep  olduğundan oluşan pozitif yüklü iyonlar negatif yüklü elektrota (katota) doğru hareket ederler. 
  • Bu iyonlar katot tarafından çekilir ve bir kısmı deliklerden geçerek tüpün yüzeyine çarpar. Bunlara pozitif ışınlar ya da Kanal Işınları denir. 
  • Tüp içerisine H2 gazı konulduğunda yük/kütle oranı 9.5791.104 coulomb/g  pozitif yüklü taneciklerin ( protonların ) oluştuğu görülür. 


  • Buna göre protonun kütlesi elektronun kütlesinin yaklaşık 1840 katı olduğu görülmüştür. 
Porton ve elektron arasında,  
1840.(e/m)proton = (e/m) elektron mproton = 1840. melektron



1 yorum:

  1. 2 gündür ders dinliyorum, düşünüyorum, okuyorum, araştırıyorum. Sonunda katot ışınlarının kanal ışınlari ile ilgisini anladım.
    Teşekkur ederim.. Bilgi paylaştıkça güzeldir.

    Kimya kaynaklarında olan bir sıkıntı, konuyu nedenleriyle açıklanmamasıdır. Bu sıkıntıyı aşanlardan gibi gözüken bir site..

    Benim için çok faydalı bilgiler içeren bir site, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Youtube Kanalımız

Youtube Kanalımız
Konu Anlatım Videoları için Kanalımıza Abone Olunuz

En Çok İncelenenler

.comment-content a {display: none;}